Första skoldagen

Ännu en ny skolstart, trots som många skolstarter tror jag aldrig att man vänjer sig. Har avverkat en hel del skolor nu. Alla radar upp sig snyggt utanför ingången, nära varandra, men ändå inte tillräckligt nära för att kunna prata, men i hopp om att någon ska börja prata med just dig. Själv är jag ganska mesig när det gäller nya starter, man vill liksom passa in och hitta rätt vänner. Varför får man inte ha mamma med sig till första skoldagen? Jag kommer ihåg i Japan när jag skulle börja skolan, jag var så nervös. Jag bad mamma följa med mig till skolan, men inte hela vägen utan hon lämnade mig vid grindarna där vakterna stod. Det kändes bra. Vart var du idag mamma?

Avverkade skolor
- Yngsjöskola klass 0-5
- Sånnaskolan klass 6
- Seisen International School klass 7
- Sånnaskolan klass 8-9
- Söderportskolan gymnasie 1-3
- Malmö högskola, Basår
- Makeup Studion, 19 veckor
och nu har jag börjat på Kungliga Tekniska Högskolan.


Idag var en trevlig dag, det märks ju ändå att man börjar bli äldre. Träffade en hel del nytt folk som verkar schyssta och som jag nog kommer att hänga med imorgon också. Hoppas bara att vi kommer i samma grupp. Vi började med upprop, sedan en liten snabb rundvandring med våra klassfaddrar, och efter det samlades vi på skolans innergård och spelade lite kubb. Eftermiddagen avslutades med kortspel och cider för 20kr! Nice. Imorgon blir det mer aktiviteter och på torsdag har vi en sittning. Spännande!


Skolan


Karta över skolan, ifall ni skulle tappa bort mig


Efter att ha gråtit till några OC avsnitt, har börjar på säsong 4 nu, så ska jag gå och lägga mig. Lång dag idag, och imorgon blir troligtvis lika lång.

Älskar alla mina nära och kära, saknar er!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Här är mamman Aldrig längre bort än ett telefonsamtal:)

På jobbet har vi sista veckan med sommar aktiviteter; lunch vid havet, Flottetur på Helge Å och Paul Skoogs enmansband!

I övrigt släpar jag upp din lillebror, som börjar 8:an och har drabbats av sömnsjukan

2009-08-19 @ 07:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0