Mys på Södermalm

Äntligen fredag, efter att ha sett på en häftig modevisning ute på modecentret begav jag mig hemåt för att avnjuta den härliga eftermiddagen. Trots att rummet ännu inte var färdig städat kände jag att jag bara ville sätta mig ner, utforska stället och läsa lite i min bok. "En Shoppoholic i New York". Varje dag sedan jag kom hit har min stegräknare legat på över 10,000 steg, och det känns i mina ben kan jag berätta.

Efter ungefär 10 minuters promenad från min lägenhet når man vattnet,  efter lite sökande fann jag den utsökta platsen jag letade efter. Ner för en liten backe, precis vid vattnet, fanns det två stenar som nästan bildade en stol. Här placerade jag mig och satt i ca 2 timmar.


Sitter lutandes mot en plan sten och fötterna uppe på en annan, när svallvågorna kommer ifrån vattnet stänker det på benen, HÄRLIGT!


En liten anka kom och hälsade på, och mumsade på lite alger.



På kvällen hade jag fått tag på publikbiljetter till höstens säsong av "Vem kan slå Filip och Fredrik?" Vi gav oss ut i Frihamnen, och efter mycket letande fann vi en stor lagerlokal där inspelningen skulle hållas. Det var rikigt roande, dock stannade vi bara i tre timmar, för då insåg vi att inspelningen nog skulle hålla på i ytterligare 3-4 timmar. De skämten som garanterat inte kommer att vara med i programmet, som är ett familjeprogram, var mycket underbältet skämt och fantastiskt roliga. Vi är garanterat i bild eftersom vi fick bra platser, så glöm inte att titta på det första avsnittet av programmet, för att se våra frånvarande blickar.



Från inspelningen av första avsnittet av "Vem kan slå Filip och Fredrik?"


På kvällen gick jag och Ola till en bar och drack glassdrinkar, riktigt smarriga, så på lördagskvällen bestämde vi oss för att göra egna. Recepten är hemliga men de innehöll blandannat Kaluha, Galiano, Dajm, Glass, After Eight, Banan, Non Stop, Laktosfri Mjölk och Banan. Som sagt, jag njuter av mitt Stockholmsliv.

Ikväll har jag fixat klart på mitt rum, handlat och fixat lite. Imorgon börjar skolan, och jag är Riktigt nervös! Önska mig lycka till.


Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0