Stockholm Fashion Show 2009

var modeveckan över för denna gången. Till min glädje fick jag möjligheten att medverka som Makeup Artist under onsdagen och torsdagen. Modevisningen som skulle hållas var främst för pressfolk, designers och inköpare. Plaggen som visades kom ifrån många olika designers runt om i Sverige och Europa. Det var en liten inblick i våren och sommarens kollektion 2010. Spännande, det kommer bli mycket leggings i olika färger och mönster, genomskinliga tunikor, affärsstil och mycket mer. Skorna som visades upp kom ifrån Zara och Din Sko. Det är mycket höga klackar, och plattå. Det gillar vi=)

Sminket skulle vara väldigt naturligt och fokus på läpparna, och alla skulle vara enhetliga. Efter givna direktioner blev det en ljus lockskugga, brunglittrig globskugga och ett körsbärsrött läppglans. Håret på tjejerna våfflades med hjälp av en Volume Master, tuperades och spändes upp i en spretig med genomtänkt frisyr.

Jag sminkade två modeller, vid namn Caroline K och Freja Kjellberg. Båda modellerna har gått visningar i Milano och är numera bosatta i New York. Två mycket trevliga och pratsamma tjejer. Jag sminkade även Lulu, en tjej med ursprung från Kina, där hon främst gör modevisningar. Nedan följer lite bilder från bakom scenen. Bilder från själva visningen kommer när jag fått dem av den ena pressfotografen.


Freja Kjellberg


Caroline. Älskar hennes jacka och skor!

         
Omklädningsrummet                                 Killarnas vårmode                                 

 
Lulu




Fem utav de sammanlagt 14 modellerna, redo att rada upp sig inför visningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0