Äntligen lite sol

Som många av er säkert har märkt så lyste solen upp en klarblå himmel idag. Jag blir så lycklig av det. Som ett litet lamm på grönbete, vill bara skutta runder. Jag och Malin gick en sväng upp på Torekjällberget. Det var första gången jag var där och Södertälje fick faktiskt ett litet plus i kanten av mig idag. Började ge upp hoppet på att det skulle finnas några mysiga ställen. Nu vet jag tre. Torekjällberget, bryggorna nere vid Maren och de nybyggda området en bit bort, där finns även ett vattenfall.


Några små söta hus uppe på Torekjällberget. Den 29e november är det lite julmarknad här uppe. Den ska vi gå på. Mellan 11:00 - 16:00 är det. Älskar doften av glögg!


Malin


Jag, i ful hållning som vanligt. Måste lära mig att sträcka på ryggen alltså!


Södertälje från ovan


Väderkvarn. När det blir vår igen ska vi grilla här uppe på klipphällen och se ut över Södertälje.



När jag kom tillbaka så ville Richard också ut i solen så det var bara att klä på sig jacka och stövlar igen. Vi gick dock bara ner till bryggorna och satte oss och njöt av solskenet.


Efter att ha tagit ca 100 bilder utan att någon blev bra så fick det bli denna bilden. Blundade inte jag så blundade Richard.


Det var helt underbart att bara ligga och njuta av solen som värmde skönt i ansiktet. Bara njuta av livet och inte tänka på något.




Ikväll ska blir det mys och godis till filmen Twilight. Vill se New Moon på bio men det är så himla många som ska se den just nu så jag väntar lite. Jag är inte så mycket för vampyrfilmer egentligen men jag gillar verkligen Twilight.


Dags musiktips: Ace of Base - Beautiful life och Melissa Horn - Långa Nätter











Kommentarer
Postat av: Milla

"Jag blir så lycklig av det. Som ett litet lamm på grönbete, vill bara skutta runder."

Eller som kon i hagen? ;)

Härligt att läsa här, du verkar må hur bra som helst!

2009-11-23 @ 08:37:17
URL: http://sagolikamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0