Dags att sluta blogga i huvudet

Hej Allihop

Ett bra tag sedan jag skrev här nu. Har tänkt flera gånger att jag ska göra det, har massa bra inlägg i huvudet, men sen har det bara inte blivit tid. Det har verkligen hänt en hel del sen jag skrev sist. Rättare sagt, Massor har hänt. Hela min plan har spruckit. Eller egentligen inte spruckit, bara ändrats.

Efter några vändor bestämde jag och Ola oss för att, som vänner, gå skilda vägar. Vi hade inte riktigt samma syn på saker och ting. Väldigt glad för att jag har honom här uppe dock, han behövs här i Stockholm, speciellt när jag är fika sugen=)


Semester på Kefalonia

Efter detta bestämde jag mig nästan för att flytta hem. Hade det inte varit för att jag gillar utbildningen och mina nya vänner hade jag kanske gjort det också. Jag bestämde mig istället för att flytta till Wibban. Ett studenthus i Södertälje. Efter en månad var lägenheten fixad och jag har nu bott här i 1½ månad. Trivs otroligt bra i mitt lilla mysiga rum. Lägenheten är på 25 kvm och består av rum, kök och wc med dusch. Huset har tre våningar och jag bor på den bästa våningen, våning nr 2. Hela huset vimlar av sköna människor. Tror vi är typ 30 st här i blandade åldrar. Alla studerande på KTH Campus Telge.


Såhär mysigt har mitt rum blivit nu. Mysig grön färg och min efterlängtade väggmålning.


Jag fick mycket hjälp av alla i huset att få ordning på saker och ting och jag kände mig genast välkommen. Kommande kvällar blev väldigt sena med en massa filmtittande. Hade väldigt svårt att sova den första månaden på grund av massa orsaker. Tack alla där hemma i Skåne som hjälpt mig igenom mina downperioder. Saknar er så mycket. Mamma och pappa, mina brorsor, Emma, Emelie, Josefin, Gerardo, och så alla på jobbet! 60 mil känns långt ibland.

Den första perioden av skolan var det mycket festande och busande, varvat med seriöst pluggande. Nedan följer lite bilder från den första skoltiden.
flottraceflottrace Caps, mottagning, KTH, Campus Telge

Under mottagningen hade vi massa olika aktiviteter, bland annat flottrace. Vårt lag hade en självklar seger. Blöta och glada. Blötast var dock jag själv, en Schack är en Schack, såklart man offrar sig för laget och hoppar i vattnet när båten håller på att sjunka=)

Kårdag, KTH

Jag och Jenny inne på KTH Valhalla för att kolla läget på Kårens dag.


Caps, mottagning, KTH, Campus Telge

Claes och Jenny lär sig att spela Caps and Quater. En mycket givande suparspel! Speciellt i strålande solsken.

Caps, mottagning, KTH, Campus Telge

Photosafari. Vem som är clown på denna bilden får ni själva bestämma. David, (hemlig person) eller Kalle?

Caps, mottagning, KTH, Campus Telge
Wasaloppet. På bild ser ni våra faddrar med sina overaller. Min kommer snart. Då ska jag ha på mig den jämt!

Caps, mottagning, KTH, Campus Telge

Puprunda på Valhalla. Arvid och Jenny är i bästa partymoodet!



Naufal aka Naffe som äger Tjacknaffes Orkester shakar loss på dansgolvet.


flottrace Caps, mottagning, KTH, Campus Telge, sittning

Efter alla roliga aktiviteter var det dags för den efterlängtade gyckelgasquen. Alla var fint uppklädda och vi hade en fantastiskt kväll. Vi räknade ut att det gick 6 killar på varje tjej. Bara att välja och vraka! Killar i kostym kan vara något av det hetaste som finns. I like. Eller vad säger du Jenny?


flottrace Caps, mottagning, KTH, Campus Telge, sittning

Jag, Johan, Claes och Jenny. Järngänget! Jag och Johan försöker få dem att prata skånska. Går rätt bra. Jenny börjar att lära sig!

flottrace Caps, mottagning, KTH, Campus Telge, sittning, QM, Qlubbmästeriet

Jag i baren på Mequa! Full och glad som vanligt=)




Sen blev det mest skola och massa plugg. Har klarat av mina två första kurser. Material och Produktion 1 samt kursen Ingenjörs- och Informationsmetodik. Har hunnit vara hemma i älskade Åhus två gånger också. Behöver samla lite kraft emellanåt och det är ju så underbart att vara hemma. (Hemma kommer alltid vara Åhus).


Det blev halloween och jag fick besökt hemifrån. Först kom min kusin Emma. Sen kom bästisen Emelie.



Mina och Emelies halloweenmuffins. Sockriga men väldigt goda! Och snygga framförallt.



Jag och Emelie på skolan Halloweensittning.



Tiger och Schack! Finns nog inte många som inte känner igen våra namn nu.



Jag som fladdermus! Mycket nöjd med klänningen som jag lyckades sy själv!



Min kusin Emma och vår snygga pumpa.


Victoria Silverstedt Tinas cookalong tv4

Jag och Emma var och tittade på TV inspelningen av Tinas Cookalong. Gäst var Victoria Silverstedt. Det var jätte skoj. Vi var i bild jätte ofta också.






Det är väl det som har hänt på senaste tiden. Det är mycket plugg nu innan jul.



Såhär trötta är killarna i klassen på att plugga matte!




Detta blev ett låååångt inlägg men nu fick ni lite uppdatering. Ska försöka skriva oftare nu. Ska även börja vara serisö med bloggen makeupartist.blogg.se där jag ska lägga upp lite videoklipp på sminktekniker och lite annat smått och gott!.



Dags att sova!! Fast först ska vi upp och sjunga för Eric som fyller år om några minuter.


Pusspuss

Kommentarer
Postat av: Tiger

Du får defenitivt skriva mer! =D Kul att läsa ju! ;)

2009-11-20 @ 15:56:27
Postat av: Izla

hahaha! den sista bilden på killarna är ju för underbar! :D

Antar att de blev en bra kväll igår?

KRAM!

2009-11-21 @ 11:27:32
Postat av: Caroline

Haha, ja den är helt underbar! Det blev en riktigt blöt fest igår! Precis som det ska vara=)

2009-11-21 @ 11:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0