Smakupplevelse

Jag tar första tuggan, njuter....Tar en tugga till, och en till och känner hur smakerna blandas med varandra. Smaken  av vörtbröd, leverpastej och rödbetssallad sprider sig i munnen och jag tänker finns det något godare än det här. Och ja det finns det, för på min tallrik ligger även två små pepparkakor med ädelmjukost på. Jag stoppar in ena biten i munnen och njuter igen.



Det är något visst med julens smaker, är det för att de har så mycket arom eller är det för att man endast äter det just runt jul. Ja, jag vet att det fortf är en månad kvar till jul. OMG det är bara en månad kvar till jul!!! Yippi!
Det är många som inte gillar julen på grund av all stress. Till er säger jag, gör inte allt i sista minuten då!

För mig är julen bara mysig. Den luktar gott, smakar gott och hörs gott. Jag älskar att julpyssla. Jag och Malin snackade om att man borde smyga sig in på dagis eller i förskolan och pyssla med barnen. Jag gör det mer än gärna! Undra om man skulle få det?

 

 

Ikväll ska jag hålla i en mini Makeupkurs i skolan. Det ska bli jätte skoj. Ska ha en idag, en imorgon och sedan en nästa måndag. Kul att intresset var relativt stort. Många kunde inte på grund av studier. Blir kanske att jag gör en i vår också. Nu har jag ju kursmaterialet och grundupplägget. När jag kommer hem ikväll blir det nog till att dricka glögg. Nej!! Jag glömde köpa skumtomtar! Hur kunde jag missa att köpa skumtomtar? Hm. Vad vi göra åt detta?....Inte mkt att göra åt nu, måste gå till skolan.

 

Ha en trevlig kväll!!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0