Ta tag i allt!

Idag har varit en slö dag, ALLDELES för slö dag! Jag har idag bestämt mig för att ta tag i mitt liv, både skolmässigt, matvanemässigt, träningsmässigt och sovmässigt. Jag måste få lite bättre struktur på min vardag helt enkelt. Så svårt kan det inte vara. Frågan är bara när man ska börja=) Nu till exempel! Jag kan om jag vill, jag har ju alltid varit så målinriktad innan, men det är lätt att tappa motivation i höstmörkret.

Det är en månad kvar till julafton nu och nu börjar allvaret om jag ens ska klara min tenta jag har i matte. Vi har inte många lektioner kvar och den 19e är det tenta. Dessutom måste jag bli klar med alla uppgifterna som vi fått i CAD och Photoshop.

Mina mål:
Få D-C på mattetentan ( jag vet, kanske inte jätte högt mål. Men matte är svårt!)
Få B-A på CAD och Photoshop delen
Träna minst 5 dagar i veckan varav 2 är styrka och 3 är kondition
Deffa några kilo
Max äta godis 1 gång i veckan, här ingår mitt ständiga chokladmjölksdrickande=)
Sova minst 6-7 timmar varje natt.
Gå på alla resterande lektioner utan att spela tetris


Mm, vi får väl se hur det går. För er som läser. Håll koll på mig så jag går på lektioner och att jag är seriös=)



Ikväll ska jag ha ännu en makeupkurs för några av tjejerna på skolan. Kommer säkert gå lika bra idag. Den börjar kl 17:00. Så fram tills dess ska jag fortsätta plugga lite matte. På torsdag ska jag till Stockholm. Då ska jag köpa mig en datormus så jag kan cada hemma. Någon som har ett förslag på en bra och billig mus som funkar att cada med? Jag ska även befinna mig på KTH Valhalla och plugga med några från skolan. Kl 4 är det sedan STAD-utbildning. Läran om alkohollagen m.m.



Dagens citat:
" Snälla, ge mig kraft att acceptera det jag inte kan förändra,
mod till att förändra de saker jag kan och visdom nog att förstå
skillnaden mellan de två "

See Ya!!








Kommentarer
Postat av: Jenny

Så länge du kommer ihåg att vi skulle CADa hos dig imorgon på onsdag ;) Jag behöver hjääälp, haha :P Måste ju komma igång me inlämningsuppgifterna, får ju ångest annars :P Spec när du är så otroligt hurtig hela tiden ;) hehe

2009-11-24 @ 18:09:26
Postat av: Daniel

Ska försöka hålla koll på dig även om det låter mer som ett jobb för Jenny, hon kanske skulle konfiskera din mobil varje lektion så att du inte kan pilla med de.:p



Vi ses imorgon

2009-11-24 @ 20:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0