Kallt och folktomt

Precis hemkommen från Lund. Varit hos Emelie och ätit tacos och myst framför TVn. Vi tittade även lite på let's dance men det är ju sådär roligt. Tycker de borde komma på lite nya saker istället. Bort med alla inredningsprogram och snickare, matlagningsprogram och kockar...in med gamla goda "Hur gör djur" eller något sånt.

Hemfärden tar alltid sin lilla tid. Först stadsbuss där man varje gång måste förklara för en sur gubbe vart man ska, sen ska han muttra lite och sedan ta betalt. Väl på tåget sedan ska man visa upp sin skrynkliga biljett och få ett ritat streck på den. 1½ timme senare efter att ha stått i utomhus i 10 min ska man hoppa på sista bussen. Biljetten, om man hittar den, som nu blivit ännu skrynkligare ska visas upp för en ännu surare och tröttare gubbe. Som måste fråga vart man köpt biljetten, så att man inte typ har hittat den någonstans. Åka lite buss, för att sedan springa hem. Ja jag sprang, inte för att det var mörkt, utan för att det var kallt och det går ju helt enkelt fortare att springa.


Diskoljus vid en ensam rulltrappa på Lund C


Nu är jag hemma, framför datorn och ska krypa ner i min säng. Imorgon har jag en hel del tunga saker som måste göras, bara att ta steget över bäcken och riskera att man blir blöt om fötterna på vägen.


Sleep Tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0