Kvinnor kan!

Tro det eller ej, men jag var faktiskt och tränade i morse. 06:45 anlände jag till gymmet. Tog fram, matta, vikter och stepbräda. Det härliga är att se hur människor placerar sig i salen. Det var helt tomt till en början, men ändå de första som anledde att ställa sig på sidorna och bak, så även jag. Är man rädd för att synas, eller är det den svenska mentaliteten som säger "Varför ska jag ha den bästa platsen". Sen finns det ju alltid den klämchecka damen som står så nära instruktören som möjligt och tar ut varanda rörelse till max och hoppar och studsar. Vart kommer energin ifrån? Tappra kvinnosjälar var det iallafall som låg och tränade sina kroppar. Som Anna Anka hade sagt "Alltså...kvinnan är ju mannens marknadsföring, man måste vara snygg hela tiden. Han skulle ju inte vilja ligga med mig om jag hade hängrumpa ner till golvet och en mage som döljde hela musen..eller hur. hahahaha"

Passet inleddes iallafall med Måns Zelmerlöws "Hope and Glory". Kunde det bli bättre, tänkte jag. Jag gillar att ha schlagerlåtar till träningspass. Magmusklerna fick sig en rejäl omgång. 45 minuter senare kände jag hur jag ahde börjat mitt nya liv. Väl hemma, tog jag en varm och skön dusch. Sen såg jag sängen...och sov 3 timmar till=)

Kommentarer
Postat av: Daniel

Bra jobbat Carro! Strongt att gå till gymmet 6.45 på morgonen. Hoppas att du inte får en lika grym träningsvärk som jag kommer att ha imorgon :P

2010-01-19 @ 21:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0