Let us do some shopping!

Vad vore livet utan shopping?! I know, I'm a shoppoholic. Men shopping gör mig glad. Shopping behövs alltid. Alla säger ju att man inte ska belöna sig själv med godis och sånt, för då blir man tjock. Jag belönar mig med shopping. Shopping är även bra när man är ledsen, jag blir glad av att få gå runt och bara titta och känna på kläderna. Dock gäller det att känna sig snygg och fräsch. För vem vill stå i provrummet med urtvättade trosor, orakade ben och lukta svett. Inte jag iallafall.

Roligaste är det såklart att vår och sommarshoppa. Kläderna är så mycket finare då tycker jag. Söta små blusar och somriga klänningar. Folk kommer ur sina skal och man ser leende, istället för att vara inbäddad i en mössa, dunjacka och halsduk så bara den röda nästippen sticker ut.





Satt och drömde mig bort på Hm.com och asos.com tidigare idag. I love clothes! Synn att man inte har råd att köpa allt. asos.com har dock väldigt schyssta priser, dock blir det dyrt när man måste skicka tillbaka om man ångrar något köp. Har inte köpt något av ovanstående, ännu. CSN och lön inväntas fortfarande, men snart ska jag ut på Stockholms gator och vårshoppa.

Som ofta gäller på våren är det ljusa pastellfärger som gäller, jag gillar den rosa färgen väldigt mycket. Inte bebisrosa, utan mer beige med en touch of pink. Kan man säga så?

I vår är det mycket höga klackar som gäller, gärna med lite platå, grattis till oss som inte är så långa. Jag älskar att ha högklackat, men oftast känns det för överklätt i skolan. Dessutom är det inget kul att ha när det är snö och halt. Bort med snön!

Olika typer av shopping
Tentashopping, tre faser:
* Innan tenta som pepping
* Efter tenta, eftersom du måste rensa tankarna
* När resultatet kommer som tröst/belöning

Tröstshopping: Du är ledsen och känner att du kan endast bli glad ifall du får köpa denhär tröjan, den är du värd!
Säsongsshopping: Gardroben måste uppdateras
Reashopping: Det är ju så billigt och du har länge tittat på den! Eller?
Rensat-gardroben-shopping: Du har ju faktiskt slängt en hel del, och nu ska det nya in. (tips: Tradera.com)
Kompisshopping: Du får ju också köpa dig något, hon har ju faktiskt köpt tre tröjor.
Mammashopping: "Åh vad fin denna var, synd att jag inte har så mkt pengar denna månaden". Funkar alltid.
Gått-ner-i-vikt-shopping: De gamla byxorna börjar ju hänga
Kombinationsshopping: Du har ju "inget" som passar till dina nya jeans
Ny lön-shopping: Ny lön/csn. Äntligen kan du köpa den där blusen som du länge längtar efter
Impulsshopping: När alla andra kläder helt plöstligt känns så fel, och festen börjar om 4 timmar.
Jag-lämnar-tillbaka-shopping: Du kan inte bestämma dig, så du köper tre tröjor fastän du bara skulle ha en. Och "lovar" dig själv att du ska lämna tillbaka de andra två när du bestämt dig...eller hur

Någon som känner igen sig?



Happy Shopping!

Kommentarer
Postat av: Nadja

Tentashopping är en hel vetenskap, och helt underbart. Älskar skorna och väskan! vi ses snart :)

2010-01-12 @ 19:19:29
URL: http://armistice.webblogg.se/
Postat av: Jenny

haha jag älskar dina shoppingsorter! =D Du är för go! Jag kommer tenta shoppa , den saken är säker ;)

2010-01-12 @ 20:50:12
Postat av: Daniel

Inte för att jag har något emot att shoppa lite då och då så att säga men shopping för tjejer verkar vara en hel vetenskap.

2010-01-13 @ 09:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0