Ångkokta grönsaker

Skola idag, och efteråt en hel del plugg med mina kära klasskamrater. Dock var det mer snack och skratt, än plugg och tårar. Årets första pinnglass åts idag med. Gott, gott! Ikväll väntar ett boxpass och imorgon ett fyspass. Ska se om jag orkar med en morgonpromenad imorgon också. Bara jag kommer upp så är det ju så skönt.

 

Ångkokta grönsaker

För att skona min mage idag, efter att ha haft ont och mått illa en hel dag bestämde jag mig för att göra lite ångkokta grönsaker. Grönsakerna jag använde var: Fryst brysselkål, frystbroccoli, färsk blomkål, färsk squash. För att piffa till allting hade jag även i lite fryst mango. Jag lät vattnet koka tillsammans med en tärning grönsaksbuljong, och för smakens och doftens skulle pressade jag även i en vitlöksklyfta. Grönsakerna i ett durkslag och sedan stod det där och gottade sig i ca 20 minuter. Vill ju ha lite tuggmotstånd. Detta serverades med pesto och cremefraiche! Gott och nyttigt, och skonsamt mot magen!

 

ångkokta grönsaker

Ångkokta grönsaker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0